Firmy kurierskie oferują szybkie usługi dostarczania zarówno mniejszych, jak i większych pakunków, prosto pod nasz adres. W zaledwie przeciągu kilku lat zrewolucjonizowały system przesyłek. Są zazwyczaj szybsze, niż tradycyjna poczta, a z czasem pojawia się coraz więcej udogodnień, które mają na celu usprawnienie całej organizacji firmy kurierskiej.
Dlaczego Polacy tak chętnie wybierają firmy kurierskie?
Firmy kurierskie nie osiągnęłyby tak dużego sukcesu i nie rozwinęłyby się w tak szybkim tempie, gdyby nie jakość i rodzaj usług jakie oferują. Musiały być one bowiem odmienne od tego, co do tej pory oferowała tradycyjna poczta.
Zasadnicza różnica znajduje się w godzinach w jakich instytucje te działają. Poczta najwięcej przesyłek roznosi w godzinach porannych, a więc w czasie, w którym większość ludzi jest w pracy, szkole, ma różne obowiązki. W tym czasie firmy kurierskie dopiero odbierają towar z bazy, ładują go, a następnie kurierzy planują swój czas oraz trasę. Taki stan rzeczy spowodował, że zdecydowana większość klientów, którzy regularnie zamawiają paczki, zaczęła chętniej korzystać w usług formy kurierskiej.
Jak działają firmy kurierskie?
Przede wszystkim należy stwierdzić, że firmy kurierskie są nieco bardziej elastyczne, jeżeli chodzi o potrzeby oraz wymagania klientów. Najważniejszym aspektem w organizacji firmy kurierskiej jest sprawne rozplanowanie całości zadania oraz jednoczesne informowanie klientów i statusie dostarczenia paczki.
Gdy nadawca przekazuje paczkę na nadania, klient otrzymuje powiadomienie potwierdzające ten fakt. To samo dzieje się na następnych etapach – informacja o skompletowaniu przesyłki, jej zapakowaniu oraz nadaniu. Stały kontakt klienta z paczką, poprzez system śledzenia daje zapewnienie oraz gwarancję, że dotrze ona do adresata.
Ponadto kurierzy także pozostają z klientem w kontakcie np. telefonicznym. W zależności od firmy, kontaktują się z odbiorcą przesyłki, nawet w godzinach porannych, by ustalić czy zaplanowana godzina im odpowiada.
Innym znaczącym w działaniu firmy kurierskiej aspektem jest konieczność dostarczenia przesyłki tzn. kurierzy są zobligowani do przekazania jej niemal niezwłocznie od momentu w którym pojawi się w firmie. Z tego względu kontaktują się z klientem wcześniej, jak również zdarza się, że wracają pod nasz adres, jeżeli we wcześniejszych godzinach nas nie zastali.
Różni się również komunikacja samej firmy z odbiorcami przesyłek. Ogólnie przyjęta zasada „nasz klient – nasz pan” sprawia, że odpowiedzialne za wizerunek działy przyjmują do wiadomości poszczególne uwagi klientów i wdrażają rozwiązania, których celem jest niedoprowadzenie, do ponownych błędów w przyszłości.
Nowoczesna organizacja firmy kurierskiej oparta jest na rozwiązaniach, których celem jest dostarczenie jak najbardziej dostosowanych pod wymogi klientów rozwiązań. Zachowane są przy tym wszystkie standardy doręczania przesyłek w stanie nienaruszonym oraz w jak najkrótszym czasie.