Firmy kurierskie oferują szybkie usługi dostarczania zarówno mniejszych, jak i większych pakunków, prosto pod nasz adres. W zaledwie przeciągu kilku lat zrewolucjonizowały system przesyłek. Są zazwyczaj szybsze, niż tradycyjna poczta, a z czasem pojawia się coraz więcej udogodnień, które mają na celu usprawnienie całej organizacji firmy kurierskiej.

Dlaczego Polacy tak chętnie wybierają firmy kurierskie?

 

Firmy kurierskie nie osiągnęłyby tak dużego sukcesu i nie rozwinęłyby się w tak szybkim tempie, gdyby nie jakość i rodzaj usług jakie oferują. Musiały być one bowiem odmienne od tego, co do tej pory oferowała tradycyjna poczta.

 

Zasadnicza różnica znajduje się w godzinach w jakich instytucje te działają. Poczta najwięcej przesyłek roznosi w godzinach porannych, a więc w czasie, w którym większość ludzi jest w pracy, szkole, ma różne obowiązki. W tym czasie firmy kurierskie dopiero odbierają towar z bazy, ładują go, a następnie kurierzy planują swój czas oraz trasę. Taki stan rzeczy spowodował, że zdecydowana większość klientów, którzy regularnie zamawiają paczki, zaczęła chętniej korzystać w usług formy kurierskiej.

 

Jak działają firmy kurierskie?

 

Woman taking delivery of a large parcel holding out her arms to the smiling friendly deliveryman as he hands it over, view from behind over her shoulder

Woman taking del

Przede wszystkim należy stwierdzić, że firmy kurierskie są nieco bardziej elastyczne, jeżeli chodzi o potrzeby oraz wymagania klientów. Najważniejszym aspektem w organizacji firmy kurierskiej jest sprawne rozplanowanie całości zadania oraz jednoczesne informowanie klientów i statusie dostarczenia paczki.

Zobacz również  Na czym polega przeładunek drobnicowy?

 

Gdy nadawca przekazuje paczkę na nadania, klient otrzymuje powiadomienie potwierdzające ten fakt. To samo dzieje się na następnych etapach – informacja o skompletowaniu przesyłki, jej zapakowaniu oraz nadaniu. Stały kontakt klienta z paczką, poprzez system śledzenia daje zapewnienie oraz gwarancję, że dotrze ona do adresata.

 

Ponadto kurierzy także pozostają z klientem w kontakcie np. telefonicznym. W zależności od firmy, kontaktują się z odbiorcą przesyłki, nawet w godzinach porannych, by ustalić czy zaplanowana godzina im odpowiada.

 

Innym znaczącym w działaniu firmy kurierskiej aspektem jest konieczność dostarczenia przesyłki tzn. kurierzy są zobligowani do przekazania jej niemal niezwłocznie od momentu w którym pojawi się w firmie. Z tego względu kontaktują się z klientem wcześniej, jak również zdarza się, że wracają pod nasz adres, jeżeli we wcześniejszych godzinach nas nie zastali.

 

Różni się również komunikacja samej firmy z odbiorcami przesyłek. Ogólnie przyjęta zasada „nasz klient – nasz pan” sprawia, że odpowiedzialne za wizerunek działy przyjmują do wiadomości poszczególne uwagi klientów i wdrażają rozwiązania, których celem jest niedoprowadzenie, do ponownych błędów w przyszłości.

 

Nowoczesna organizacja firmy kurierskiej oparta jest na rozwiązaniach, których celem jest dostarczenie jak najbardziej dostosowanych pod wymogi klientów rozwiązań. Zachowane są przy tym wszystkie standardy doręczania przesyłek w stanie nienaruszonym oraz w jak najkrótszym czasie.

Zobacz również  Optymalizacja procesów w logistyce magazynowej