Klient to klient, to od niego płyną do firmy pieniądze. Zadbanie o to, by po kontakcie z Twoją organizacją miał wyłącznie dobre wspomnienia – to zawsze cel nadrzędny. W przypadku kontaktów Business to Business (B2B) zasady obowiązują te same, jest jednak kilka niuansów, które sprawią, że będziesz mile widziany jako partner w biznesie.

Forma komunikacji

Wszystko w kontaktach z Twoim partnerem biznesowym jest komunikacją – to, jak go pozyskasz, jak przeprowadzisz negocjacje i jak będzie układała się współpraca pracowników Twojej firmy i ich firmy. Warto tu sobie uzmysłowić, że nikt nie ufa okrągłym słówkom i frazesom oraz że nikt nie szuka we współpracy kłopotów. Dlatego komunikacja powinna być rzeczowa i rzetelna – bez składania obietnic do dotrzymania, bez spychania na siebie wzajemnie odpowiedzialności. Traktuj kontrahenta jak partnera – uzgadniaj z nim wszystkie potrzebne kwestie, nie stawiaj przed faktem dokonanym. Warto też, dla dobra biznesu, nie doprowadzać do zbyt familiarnych stosunków. Postaw na rzeczowość i życzliwość.

Procedury

Gdy będziecie na etapie uzgadniania współpracy i formułowania umów, warto także określić procedury postępowania w Waszych wspólnych przedsięwzięciach, a nawet je spisać. Określcie wspólnie obieg dokumentów i terminy ich dostarczania oraz cały proces Waszych wspólnych działań. Pozwoli to uniknąć nieporozumień. Będziesz też mógł ułatwić i usprawnić swoją codzienną pracę, np. wpisując w swój program do wystawiania rachunków konkretne dane i zautomatyzować proces ich wystawiania – lub inne tego rodzaju usprawnienia stosowne w Waszej sytuacji biznesowej. Oczywiste jest, że procedur tych musicie ze swojej strony przestrzegać nienagannie.

Zobacz również  Praca na etacie, czy własny biznes? Jakie są korzyści i minusy.

Rzetelność

Na to szumnie brzmiące słowo składa się wiele codziennych działań. Przede wszystkim wypełniaj sumiennie Wasze wzajemne zobowiązania oraz przestrzegaj procedur, które wspólnie wypracowaliście. Ale są też takie drobiazgi jak – odbieranie telefonów i oddzwanianie, jeśli to nie było możliwe. Nierzucanie słów na wiatr – nie zobowiązuj się do czego, czego wiesz, że nie będziesz w stanie wypełnić i nie kłam – rzetelniejsze niż obiecywanie jest stawianie spraw jasno – nie stracisz klienta, informując go o swoich ograniczeniach, ale już nie dotrzymując zobowiązań – tak.

Zrób coś ponad

Iść po linii najmniejszego oporu jest łatwo i zwyczajnie. Swoją markę jako wiarygodnego partnera biznesowego zbudujesz jednak, wychodząc poza konieczne minimum. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klienta, ułatw mu coś, o czym jeszcze nie zdążył pomyśleć, a co widzisz, że sprawiałoby mu trudność w codziennej pracy z Tobą. Możesz go pozytywnie zaskoczyć oferując mu dodatkowe bonusy czy usprawnienia. Bądź pomocny i życzliwy w codziennych kontaktach – to czasem małe gesty mogą zbudować wielkie profity.

Zajrzyj tutaj po więcej informacji: https://reset2.pl/oferta/standard/r2faktury

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *